Miért éppen Trabant?
A válasz egyszerű, a családomban 1974 óta folyamatosan van Trabant. Szóval gyerekkorom meghatározó szereplője volt a típus. Úgyhogy 2004 augusztusában megvettem életem első autóját akkor már lejárt műszakival kissé törötten, 61000km-rel és lakatolás mentes kasznival 20000 forintért. Így vette kezdetét az én Trabantozásom. Folyamatosan dokumentáltam az autó fejlődését de egy géphiba miatt több képem végleg eltűnt.
Így nézett ki mikor hozzám került, bár már ekkor elkezdtem csinálgatni.
Következő év tavaszán levizsgáztatva, bütykös wartburg nyári kerekekkel.
Így nézett ki ekkor a belseje, ekkor kaptam a cd-s fejegységet és a két hangszórót.
A motortere a „ tuning légszűrővel” és az új akkumulátorral.
2006 nyarán sikerült átfényeznem a most ismert színére. Előtte teljesen szétszedtem, minimális lakatoláson esett át (4 doblemez széle, küszöbvégek), utána le drótkorongoztam az alját, és le alvázvédőztem. A futóművekbe szilenteket, fékcsöveket kicseréltem a lengőkarokat egyszerű feketére festettem le. Ekkor kapta meg az új lámpákat, a lefóliázott üvegeket, a szélterelőket az első ajtóra.
Ekkor került átkárpitozásra az egész belső, amit anyukámmal ketten csináltunk. Vettem autókárpitot és ipari padlóficet a barna szőnyegek helyett. Az ajtóra egy kispolski térképzsebet raktam fel. Ami jó szolgálatot tesz az apróságok elpakolására.
Ez év szeptemberében engem is utolért minden trabis rémálma a főtengelyhalál, mindez 64000km után. Ekkor találtam egy nyíregyházi ismerősöm segítségével a főtengely-felújítóra aki megcsinálta nekem főtengelyemet, ami a képen látható, ez van a mi napig benne. Ekkor kapott a motor két új túlméretess hengerpárt a jobbikfajta teflonos magyar dugattyúval.
Egy újabb álmom valósult meg az Irmscher felninek köszönhetően 2007 tavaszán. Ekkor lett enyhén leültetve a gép és nyomtávszélesítőzve meg természetesen terpesztve. A gumik mérete 195/45 r14 volt ekkor. Hátul ekkor került középre egy dacia sportdob, és a teli fehér lámpákat lecseréltem piros fehérekre.
Nyáron bekerült a síküveges vw lámpa, meg az első ajtókra a fólia ami miatt majdnem elvették a forgalmim.
2008 őszén a hamarosan lejáró műszaki miatt és a korábban rosszul lakatolt küszöbök miatt egy újabb kisfelújítás vette kezdetét. Ez úgy csináltam meg hogy nem kellett újrafényezni a gépet, bár szakértő szem észreveszi az utólagos javítás nyomát. Küszöbcsere után le drótkorongoztam az egész autó alját, két részletben, utána az új részeket alapozóztam majd varrat tömítőztem végül rücsiztem , arra meg alvázvédőt fújtam. A második résznél lebontottam a teljes hátsó futóművet és a helyén is ugyanezt a műveletsort csináltam végig. Amíg az autó a kasznis srácnál volt addig egy másik jó állapotú futóművet lehomokszórattam és fényeztem le. Utána újra az összes szilentet, csavart fékmunkahengert, utánállítót fémfékcsövet újra cseréltem. Elöl viszont megvalósítottuk a nagy álmot a vw gti tárcsaféket. Persze itt csak a kerékagy és fékbetétek voltak újak, a nyereg csak felújítókészletet kapott, a tárcsák meg egy szabályozást. Ekkor cserélődött le a főfékhengerem is egy ladáéra. A lakatoláson kívül minden munkafázist ketten csináltunk öcsémmel ekkor már. Persze az elején én se értettem a szereléshez de mindent megtanultam az idősebb trabantos barátaimtól meg rokonoktól.
Az elkészült mű az átalakítások után már vw kerekekkel és a régi gumijajimmal. Ekkor lett minden átalakítás bejegyezve a forgalmijába is az autónak amiért sokat harcoltunk a mérnök srácokkal és Roadhog klubtárssal.
A tavalyról mindenki által ismert állapot még jobban leültetve, új első lámpákkal, és 7x13 felnikkel és 175/50 13-as gumikkal.
Persze ez csak egy rövid és tömör ismertető volt az én autómról, talán ezek a legfontosabb álommások az autó fejlődéséről az elmúlt 8 évben. Arról hogy mit hoz a jövő majd kiderül, de remélem lesz benne egy pár technikai csemege a kétüteműek világából.
Köszönet sok embert illett és sokat nem, hogy az autóm ilyen állapotba került felsorolni nem szeretnék mert ha kihagyok valakit az gáz., úgyhogy KÖSZÖNÖM.
|
Szia Gergő-mit kell átalakitani hogy be tudjam szerelni a golf 1 lámpát a trabiba?