Üdv, Mindenkinek !
Leírom tanulságképp mindenkinek Trabantom restaurálásának történetét !
Kezdem azzal, hogy a karosszéria már elég megviselt volt, ezért a fő szempont annak helyrehozása műszaki vizsga előtt. Mivel nem vagyok (jó) karosszériás(sose tanultam annak), ezért nem tudok fej fölött hegeszteni, meg ilyenek. Így hát inkább azt a megoldást választottam, hogy ízekre szedem a járművet és úgy könnyebben hozzáférek mindenhez.
A munka elején ki kell mindent szedni az autóból. A vezetékek különösen sérülékenyek.
Ezért hát kikaptam mindet belőle, íme a gyári vezetékelés (hifi nélkül :P)
Ezután mindent kiszedtem és leszedtem a gépről, hogy csak a csupasz fémváz maradjon.
Majd következett a hibák, rohadások felmérése és ezek kivágása. Hibakeresésre kasztninál nincs jobb egy egészséges kalapácsnál ! :P Majd jöhet a flex és száműzzük a beteg részeket, mint egy sebész.
A seggével is voltak gondok, ki vele !Az első tornyok is gallyra voltak, de szerencsére egész jó utángyártottakat lehet kapni.
A doblemez szegélyek is hajlamosak rohadásra, cseréjük nem túl veszélyes
A küszöböket is cseréltem, de sajna már nem volt jó a padlólemez azon része sem, melyhez hegeszteni kellett volna, így azt is kivágtam és ment jóféle másfeles lemez a helyére !
Ugyanígy jártam a hattyúnyakkal is, az alá is új lemez kellett ….
Ezen a ponton mondták nekem többen is, hogy ebből már nem lehet Trabantot építeni.
A szkeptikusok nem ismernek ezek szerint, a fanatizmus előtt nincs akadály !
Ezek után jöhet az alapos csiszolás hegesztés előtt a varratok helyé, majd után az összes fémrészt fémtisztára !
Fontosnak tartottam kivágni a lemezeket az összes olyan helyen, ahol kettős lemez van !
Közötte belül feltisztítottam a fémrész, lefestettem alapozóval és úgy raktam rá takaró lemezt, melynek belső oldala természetesen hegesztés előtt le lett kenve alapozóval !
Ilyen lett alapozás előtt az alja :
Csiszolás után gyorsan alapozóval lefestettem 2 rétegben is
Az alapozás után jöhet a színre fújás !
Ha megszáradt, akkor el lehet kezdeni összerakni az autót. Ekkor már kezdtem megnyugodni, a nehezén túl voltam ..
Közben persze alakítani kellett a vason, mert nem minden passzolt tökéletesen. Az ajtók jó záródásával akadtak gondok, de helyre húzattam.
Következett a motortér összerakása.
Majd jöttek a karosszéria elemek és a futóművek, fékek.Sose feledjük, hogy az ördög a részletekben rejlik !
A nagyobb dolgokat (motor,váltó, futóművek) könnyű berakni és látványos a munka, de az apró pici részletek iszonyat sok időt és energiát emésztenek fel. Ilyen pl a vezetékelés, a fékek beállítása, légtelenítése, az ajtózárak beállítása stb
Sok kis dolog akad, amire nem is gondolnánk.
Óriási munka volt megcsinálni, de azért éri meg időnként így szétszedni és újra összerakni a járművünket, mert ha jól csináljuk szinte egy új autót kapunk, melynél tudjuk, hogy nincs egyetlen hiba sem, bátran megbízhatunk benne. Nem beszélve az alkotás öröméről ! :D
alakul a gépezet