Ezen az oldalon megpróbálom összefoglani az autóm szerelését, képekkel illusztrálva.Kissé hiányos a képtár, de a lényeget mindenképpen szemlélteti.
Kezdjük a kárpitozással
A vezetőülésem kissé megviselt kabáttal.
Az"anyósülésem" már készen, de vétettem egy végzetes hibát, mint a támlán látszik.A két oldala is szövetből készült, nem pedig bőrből.Mellette a testvére várja szomorúan az új ruháját.
Ezen a képen már a hiba javítva van.Balra a kész kalaptartó az integrált erősítővel, és a hangszórók egy részével.
A hátsó kanapé is készen van
Gyorsan kiszaladtam csináltam egy képet, közben szomorúan tapasztaltam hogy lesz még mit csinálnom.
Elkészült a remekmű, meg volt a beszerelés miegymás.A nagy kapkodásban a baloldali hangszórót behorpasztottam :(
Az apróbb festési munkákat ezzel ejtettem meg, de ez már más téma.
És egy kép erejéig kitérek a csomagtartóra is.Építettem bele egy falat, amiben egy 30 centis hangszóró kapott helyet.Két oldalt praktikus zárható tárolóhelyet alakítottam ki.
Ki nem szeret tuningolni, én sem vagyok vele másképen,Egy lépésnek jöjjön a vezérmű tengely cseréje.
Nos nézzük csak! Baloldalon az eredeti 1.1-es tengely, a jobb oldalon 1.3-as pólóé.(1.3 varesz is ugyan ilyen szerintem) A külömbség nagyon is jól látszik, csak meg kell nézni a bütyök profilokat.Az 1.3-as laposabb, ezáltal tovább tartja nyitva a szelepeket, tehát több üzemanyagot is képes szipákolni.
Le is ugrott a hengerfej a helyéről. Bár a tengelycseréhez egyátalán nem szükséges levenni, de én még is így tettem, mert már megérett egy pakoláscsere is. Gyönyörűen megtakarított karburátor, és a gyújtáselosztó környékén is van némi fényesség.
Kicst szétesett a cucc, és a régi tengelytől is megfosztottam már
A jó öreg termosztátház, szívósor, és golf leömlő.A leömlőt mindenképpen érdemes lecserélni egy ilyenre, ezzel is némi teljesítménynövekedés érhető el.Nem utolsósorban pedig ezt passzosan össze lehet szerelni a rendszerrel, nem úgy mint a bilincseset.Nem fog kifújni.
Itt már visszavándorolt a helyére, bár még mindig tengelytelen.További képek hiányában erről ennyi az írásom.
Történ velem az a csoda, hogy Miskocról hazafelé haladva váltások közben erősen reccsent néha a váltó, sőt a 3.-at nem is akarta venni.Gondoltam utánna járok mi a baj okozója, hiszen ez így nem mehet tovább.első körben természetesen erősen gyanús volt a váltó, tehát elválasztottam kedvelt motorjától.Gondoltam már ha itt tartok megnézem mi újság a kuplunggal.Szerkezet szétbont, és láss csodát.........
A motor már kint pihen, egy erre rendszeresített külsőben.
A tárcsa bal oldalán lévő kis idegen darab voltaképpen a tárcsa egy darabja.Amely olyan szerencsétlen módon ékelődött be hogy hiába tapostam a pedált, nem szakította meg a kapcsolatot a motor, és a váltó között.Ezért volt az hogy recsegve ment a váltás, már amikor ment.Viszont megnyugodtam hogy a váltónak kutya baja.(nem szivesen bontottam volna azt is)Így megúsztam egy új tárcsával.
Lent van a lendkerék.
A kinyomószerkezet is.
És igy néz ki az akinek kioperálták a szívét.Innen már csak a motor visszahelyezése következett, sűrű anyázások közben, mert hozzá kell tennem teljesen egyedül végeztem a kivételt, és visszarakást.Mindenféle motoremelő eszköz nélkül.Mire végeztem enyhén feldúlt állapotba kerültem.
A következő eset nem egészen ide vág, de még is csak szoros rokonságban vannak. Következzék a kedven 2 kerekő járművem a ...........
Simsonom.
Történet rendkívül egyszerű. Nyáron haladtam hazafelé a munkából vele, mint aki jól végezte dolgát, egyszercsak irdatlan karistolás hallatszott a motorból.Természetesen azonnal meg is állt, tehát vagy 3 km-t tolnom kellet haza.Neki is estem, mint hülyegyerek a meséskönyvnek.
Még annál jobban is nekiestem. Kedvenc szerszámom a kiskalapács már kikészítve :)
Meg is lett hamar a hiba forrása.A képen a kuplung tengelye látható, a végén a kis 6 ezres csapággyal, már ami maradt belőle.A belső ház épségben maradt, de a golyók megunták a helyüket, és elkezdtek vándorolni.Emiatt kellet nekem is hazavándorolni, tolva még a vasat is.
A csapágy külső háza, amit csak a megváltó gyakori emlegetésével tudtam kiszedni.Az oldala zárt, nehogy már csak simán ki lehessen ütni.Még aznap délután rohangáltam csapágyért, hogy másnap reggei ismét el tudjon vinni munkába a Simson.
Történeteim ezennel végetérnek, köszönöm megtisztelő figyelmetek.
Kornél
|
Szia!
Ottvan a kicsike!Én is most vettem egy hófehér kombit.Eddig Vw golf l. 1.3b jártam(sajna menthetetlen a kaszni).A kárpit szerintem is szép,de nagyon kényes lesz. Nekem a golfba fehér -fekete változat van műbőr-szövet kombinációval de mégegyszer nem verném magam ilyen kalandokba.
Lenne egy pár kérdésem:
a golfhoz képest harmatgyenge a fék(nincs vákumos rásegítő,stb). Tudtok valami okosságot e tekintetben? A golf rásegítője+főfékmunkahengere átépíthető? Milyen betétet érdemes venni?
Az golf l. 1.3 szívósor ill. leömlő passzol hozzá?
Ha tudtok valami okosságot,írjatok:wolfburg@freemail.hu
köszi:ubul
„Nagyon jó lett ! a csomag tartót azt meg tudnám csinálni agyalva kicsit de meg ,hogy olyan legyen mint amilyet megálmodtam !
És minden tiszteletem jó lett a kárpitozás nagyon Kornél kormányt át tudnál varázsolni??
Persze, bármi kárpit problémád van szólj!